środa, 28 listopada 2012

Ciecierzyca garam masala

Tym razem w mojej kuchni ani nie alkoholowo, ani nie ciastkowo. Tym razem przepis inspirowany kuchnią hinduską: ciecierzyca w pomidorach z garam masala. Pyszne, rozgrzewające, a do tego szybkie w przygotowaniu i wyglądające bardzo efektownie.  Dopóki nie miałam oryginalnej garam masala, używałam mielonych kuminu i kolendry oraz dodawałam trochę więcej papryki i imbiru. Można podawać z ogórkową raitą.

Ciecierzyca w pomidorach z garam masala
Składniki na porcję dla 2 osób:

puszka ciecierzycy
duża zielona papryka
300 g pasaty pomidorowej (lub jeśli mamy więcej czasu na gotowanie sosu, 1 puszka pomidorów)
1 łyżeczka startego świeżego imbiry
1/4 papryczki chilli posiekanej na paseczki
1/4 łyżeczki kurkumy
1 łyżeczka przyprawy garam masala
1 ząbek czosnku drobno posiekany
sól 
1 łyżka oliwy
listki świeżej kolendry do przybrania

Ciecierzycę osączyć z zalewy i opłukać na sicie. Umytą paprykę pokroić na średnie kawałki (ok. 1,5 na 2 cm). W rondlu z grubym dnem rozgrzać oliwę i przesmażyć na niej przyprawy (bez soli). Kiedy czosnek będzie złotawy, dodać paprykę i smażyć przez chwilę. Dodać pasatę i ciecierzycę i dusić przez ok. 10-15 minut (aż ciecierzyca zrobi się miękka a sos odparuje). Jeśli używamy pomidorów puszkowych, dodać je nieco wcześniej i poddusić bez ciecierzycy żeby utworzył się gęsty sos. Podawać z ryżem gotowanym z kurkumą, przyozdobione listkami kolendry.
Potrawy rozgrzewające

6 komentarzy:

  1. Jak ja lubie takie aromatyczne, rozgrzewajace dania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczny obiad :) Fajnie to wykombinowałaś i pięknie podałaś.

    OdpowiedzUsuń
  3. jedno z moich ulubionych cieciorkowych dań :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne danie obiadowe :) Dziękuję za udział w akcji :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dopiero w Turcji odkryłam uroki ciecierzycy i mnogość sposobów, na które można ją przygotować ;) Tak podanej jeszcze nie jadłam, ale będzie trzeba wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Please stand by, mamy zapas puszek zrobiony w bytomskim selgrosie (w Krakowie jakoś ciężko o ciecierzycę z rolnika nie wiem czemu ostatnio...) więc będzie więcej propozycji z "kurczakowym groszkiem" ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...